Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Zoekmachine-optimalisatie (ook wel search engine optimization of kortweg SEO genoemd) omvat alle activiteiten die toegepast kunnen worden om sites hoger te laten scoren (conversie) op relevante zoekopdrachten in de reguliere zoekresultaten van een zoekmachine (bijvoorbeeld Google). Aangezien de plaatsing in die reguliere resultaten gratis is, en tweederde van de zoekers in deze resultaten klikt, is zoekmachine-optimalisatie zonder meer belangrijk. Zoekmachine optimalisatie bestaat uit meerdere onderdelen, hoe werkt het:

< CloudhostingAB testen >

Zoekmachine optimalisatie: Onderdelen

SEO Scan
In deze fase analyseren wij uw website. Gekeken wordt in welke mate uw website vindbaar is in Google en in hoeverre deze voldoet aan de belangrijkste algoritmen (o.a. linkpopulariteit, structuur website, keyword density, etc). De onderzoeksresultaten worden afgezet tegen de huidige opbouw, inrichting en werking van uw website. U ontvangt van ons een rapportage over de huidige situatie, een schets van de gewenste situatie en een programma van SEO-aanbevelingen.

Technische optimalisatie
In deze fase van zoekmachine-optimalisatie wordt waar nodig uw website aangepast op de belangrijkste Google ranking factoren. Indien uw huidige website hiervoor onvoldoende aanknopingspunten biedt, is het gebruik van een nieuw content management systeem (CMS) noodzakelijk. Wij gebruiken hiervoor Max vanwege haar zoekmachinevriendelijkheid, gebruiksgemak en onderhoud.

Content optimalisatie
Naast een technische structurele oplossing, komt in deze fase het gebruik van de website door de sitebeheerder aan de orde middels training en praktijktoepassingen. Communicatie met uw doelgroep is essentieel. Niet alleen zult u zich moeten onderscheiden van andere sites en bedrijven in uw branche, ook dient de inhoud van uw website aansluiting te vinden bij het zoekgedrag van zoekers. Dit is het dynamische onderdeel binnen het continue zoekoptimalisatie proces. Ingegaan wordt op de opbouw en vorm van teksten en zinnen en het juiste gebruik en achterhalen van keywords. Het CMS Max voorziet hierin, opdat de sitebeheerder op eenvoudige wijze content-aanpassingen kan doorvoeren, menustructuren kan inrichten, danwel speciale artikelen kan toevoegen die speciaal voor SEO doeleinden ter beschikking staan.

Monitoring en rapportage
Na alle inspanningen die geleverd zijn, is het van belang om te volgen wat de posities van uw zoekwoorden in belangrijke zoekmachines zijn. Hieruit volgen periodieke rapportages en aanbevelingen, zodat uw site goed gevonden blijft worden.

Link building campagnes
Helaas, u bent niet de enige die hoog wil scoren in de rankings van Google. Google streeft ernaar de kwaliteit en de relevantie van haar zoekmachineresultatenpagina's te waarborgen. Google doet dit ook op basis van links die naar uw site verwijzen. In deze fase van de zoekmachine-optimalisatie identificeren wij de voor u belangrijke websites voor relevante linkopnames en benaderen wij mogelijke linkpartners op een planmatige en gestructureerde wijze.

Meer weten over zoekmachine-optimalisatie

Wilt u meer weten over zoekmachineoptimalisatie dan kunt u hieronder een berichtje achter laten, maar u kunt ons natuurlijk ook bellen op 035 548 60 80.



 

Reageren