Case - The Question Library

kennisplatform voor ondernemers en professionals

The Question Library (TQL) is het online kennisplatform waar vakauteurs zakelijke informatie leveren aan ondernemers, managers en professionals. TQL heeft inmiddels een actuele database van meer dan 22.000 vragen en antwoorden opgebouwd, verdeeld over circa 140 onderwerpen van strategie tot finance, van management tot sales of HRM.


TQL - The Question Library
Vanaf de lancering tot aan het huidige TQL-platform, hebben TQL en Yellowmind altijd samen als doel gehad om deze unieke content vindbaar en bruikbaar te maken. In de eerste plaats natuurlijk voor de bezoekers en klanten van TQL, maar ook voor andere betrokkenen zoals de vakauteurs, affiliate sites, en natuurlijk de TQL-redactie zelf.

Kennis update

Vakexperts zorgen ervoor dat de informatie steeds actueel is. Praktische, niet al te 'technische' informatieverschaffing voor professionals staat voorop. Vakexperts, specialisten in een bepaald vakgebied, kunnen hun onderwerpen publiceren, updaten, maar ook uitbreiden met interactiviteit, checklists, modellen, tools, cases en whitepapers. Elke auteur heeft een auteurspagina waar zij zichzelf kunnen profileren. Naast een achtergrond van de specialist, is hier ook ruimte voor bedrijfsnieuws, activiteiten en publicaties.
TQL Vakexperts

Van gratis naar premium

Bezoekers die deze informatie willen inzien, kunnen via TQL hier eenvoudig toegang toe krijgen: Inschrijven als standaard-abonnee is gratis. De Premium-abonnees kunnen ook onbeperkt en gebundeld de vragen als pdf downloaden. De publicaties zijn ook los als ebook verkrijgbaar. Het inschrijfproces, het upgraden naar premium, en het beheer van Members, orders en statussen is voor TQL te beheren in het CMS Max.
 

Publicatie vakkennis

De uitgebreide informatie van TQL wordt op verschillende manieren bij de gebruikers gebracht. Het uitgangspunt is het principe van de kleinst mogelijke informatie-eenheid, bij TQL is dit de vraag en het antwoord. Dit vormt de basis voor het TQL-database publicatie platform, waarmee vervolgens elke andere uitgave geserveerd kan worden. Zo kan de vraag via hiërarchisch zoeken getoond worden (Categorie, Onderwerp, Hoofdstuk, item), via vrije zoek (trefwoorden, corresponderende inhoud), maar ook bijv. als downloadbare pdf op onderwerpniveau. Deze pdf's kunnen ook weer aangeboden worden als ebook via de gangbare webshops.

Het gecentraliseerd opslaan van kleine informatie-eenheden, zorgt er voor dat updates van vakauteurs en de redactie automatisch en realtime doorgevoerd worden in alle publicatievormen. De klanten van TQL hebben daarmee altijd toegang tot de meest actuele zakelijke informatie die op basis van verschillende lidmaatschaps/abonnementsvormen ter beschikking wordt gesteld. En wil iemand toch liever een gepubliceerde uitgave hebben, dan is dit de basis voor printing-on-demand.
 
Affiliates
De TQL-database en daaraan gekoppelde publicatiemogelijkheden leent zich ookTQL webshop bij uitstek voor het leveren van haar content in de look and feel van derden. Dit kunnen websites zijn die (delen van) de TQL content publiceren, maar het kan ook op maat worden aangeleverd, de zogeheten 'contentsyndicatie'.
 
Ontwikkelingen
De afgelopen jaren is het model steeds verder uitgebouwd en aangepast aan de ontwikkelingen van die tijd. Zo is de site responsive geworden om bijv. ook op mobiele devices de kennisdatabase te ontsluiten. Verder zijn er automatiseringslagen gemaakt die contentsyndicatie geautomatiseerd mogelijk maken. Maar ook kleine, doch gebruiksvriendelijke, toevoegingen zoals de mogelijkheid om vragen te stellen aan de meer dan 70 TQL-vakauteurs.
 

TQL en Yellowmind

De geschiedenis van TQL en Yellowmind gaat terug tot voor de grote ontwikkeling van het internettijdperk. De vraag en antwoord gidsen zijn sindsdien gedigitaliseerd, is de print uitgave enkel on demand beschikbaar, en zijn de vragen altijd actueel en groeiend in aantal en kwaliteit. Wij doen vanaf het begin het gehele digitale traject waarbij het idee wordt omgezet in technische mogelijkheden, aangevuld met nieuwe kansen, vormgegeven, gemaakt en onderhouden. TQL draait op het Content Management platform Max, en is gekoppeld aan meedere webshops en publishing platforms.

Heeft u vragen of wilt u meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen, laat u dan gerust hieronder een bericht voor ons achter. Natuurlijk kunt u ons ook even bellen, wij zijn tijdens TQL Homepagekantoortijden te bereiken op 035 548 60 80.

 

Reageren