Google let op responsive websites


Waar Google eerder al aangaf dat websites met een HTTPS-certificaat hoger worden geplaatst in de organische zoekresultaten, gaat de zoekmachine nu ook letten op mobielvriendelijke websites. Op dit moment wordt er getest mett drie manieren om aan te geven welke websites mobiel vriendelijk (responsive) zijn.

De huidige testen van Google duiden er op dat Google websites gaat markeren als mobielvriendelijk of -onvriendelijk. Dit is natuurlijk met het oog op het groeiende aantal mobiele bezoekers, die via Google zoeken en een zo'n correct en vriendelijk mogelijk zoekresultaat moeten krijgen.

Op dit moment worden responsive websites in sommige gevallen voorzien van een icoontje van een smartphone. Voor websites die per definitie niet responsive zijn krijgen ook dit icoon maar dan met een streep er doorheen. Ook zijn er zoekresultaten waarbij een responsive website is voorzien van de tekst ‘mobiel vriendelijk’. Google is dus aan het testen naar de meest vriendelijke weergave voor mobiele websites, en dat houdt ook in dat dit mee gaat tellen in de ranking. Hoe vriendelijker de website, hoe hoger de ranking in de organische zoekresultaten en dat onder vermelding van een icoontje of tekste...

Update: Het label 'Mobiel vriendelijk' wordt defintief uitgerold op alle wereldwijde varianten van de Google-zoekmachine.

Reageren