Redesign Jamiemagazine

Jamie Magazine, het culinaire tijdschrift van topchef Jamie Oliver, is online te vinden op Jamiemagazine.nl. De internetsite van Jamie Oliver's magazine is een overheerlijk aanbod van recepten, ingrediënten, tips, boeken, reisverslagen en nog veel meer voor culinaire liefhebbers van goed, simpel, gezond en lekker eten. Sinds de lancering is de site uitgegroeid tot een grote verzameling van culinaire content die elke keukenprins(es) nodig heeft, nieuwe tijden vragen om nieuwe mogelijkheden: wij maakten de nieuwe Jamiemagazine.nl!



JamieMagazine.nl

Op de nieuwe site van Jamiemagazine.nl staan de kernwaarden van Jamie centraal: recepten, ingrediënten, en natuurlijk zelf doen. De redactie brengt een enorme database van recepten online, voorzien van uitleg, de ingrediëntenlijst en prachtige fotografie. Daarnaast vind je op de site tips om beter te koken, ideeën voor leuke uitjes, blogs van mensen die hun Jamie recepten hebben gemaakt,

De liefhebbers van Jamie Oliver kunnen terecht in het onderdeel Jamie's World. Dit is een verzameling van vrienden, projecten en producten waar Jamie Oliver mee werkt. Zo leer je meer kennen over de bevriende worstenmaker, de inzet bij The Food Revolution, of handige pakketten als Jamie's Foodbox.

Natuurlijk heeft de website ook een webshop. Deze was eerder al onder handen genomen, maar is vloeiend geintegreerd in het nieuwe design. De redactie heeft deze gevuld met fraaie producten zoals de kookboeken van Jamie Olivier, handige hulpmiddelen en natuurlijk Jamie Magazine.
 

Design

Het design van Jamiemagazine.nl is gemaakt door Marieke Kuijl. In overleg met de redactie ontwierp zij de nieuwe look & feel van de site, van de homepage tot aan het tonen van alle content in de verschillende rubrieken. De basis is een duidelijke, overzichtelijke site met een uiterst handige menu-indeling. Hierbij is rekening gehouden met de verschillende apparaten waarop bezoekers op de site kunnen komen. De website is dan ook geheel 'responsive' geworden. Zo krijgt een bezoeker op een desktop computer een andere site-indeling te zien dan een bezoeker op bijvoorbeeld een iPhone. De getoonde informatie is gelijk, maar de presentatie is aangepast naar het apparaat.

 

Veen Media en Yellowmind

Wij maakten de nieuwe website van Jamie Magazine en koppelden deze aan het CMS Max. Hierdoor is het mogelijk voor de redactie en webmarketeers van Veen Media om zelf de producten, de categorieën, de aanbiedingen en bijvoorbeeld de orders te beheren. De shop wordt als webshop ingezet, maar ook gebruikt voor het verwerken van onder andere abonnementen en e-tickets voor evenementen. Max wordt mede gevoed door koppelingen met Centraal Boekhuis, BoekDB, en verzorgt de verzending van bestellingen via koppelingen met het verzendhuis, Centraal Boekhuis, Leeslounge of via een eigen verzending.

Reageren